Шановні користувачі! В бібліотеці для Вас працює безоплатний інтернет-центр та Wi-Fi

Сторінки

неділя, 17 серпня 2025 р.

День в історії

 

  17 серпня 1957 року,  завершуючи вантажний рейс Софія – Київ, літак ІЛ-14М, СРСР Л-2071 о 19:45 увійшов у район летовища «Жуляни». Екіпаж доповів розрахунковий час входження у коло  та попросив увімкнути систему СП-50 для заходу на посадку «під шторкою» (із заштореним склом пілотських кабін), відпрацьовуючи посадку «по приладах», в умовах нульової видимості і повністю покладаючись на повідомлення  із  «землі». Після цього , коли розрахунковий час входження Л-2071 у велике коло було вичерпано, диспетчер не встановив з ним звязок та протягом останніх 17-ти хвилин польоту (за регламентом не більше 5-ти хвилин), він жодного разу не уточнив його місцезнаходження.                                                                             

  О 19:45 для виконання тренувальних польотів також  «під шторкою», здійснив зліт літак Іл-14Г, СРСР Л-1360. При цьому його екіпаж не отримав від диспетчера попередження про підхід Л-2071. Здійснивши політ по колу, екіпаж Л-1360   отримавши дозвіл на посадку, вивів літак на передпосадкову пряму.  

   В цей час Л-2071, виконуючи розворот  для виходу в створ злітно-посадкової смуги, підлетів впритул під фюзеляж Л-1360.  Помітивши несподівано прямо перед собою літак, екіпаж Л-1360 енергійним правим розворотом з набором висоти намагався уникнути  зіткнення, але  було  вже пізно. На висоті 250 м над проспектом 40-річчя Жовтня, Л-2071 своїм гвинтом розрубав крило Л-1360. Вибух паливних баків відірвав у Л-1360 праву консоль крила, а відірваний з крила Л-2071 правий двигун вдарив по власному фюзеляжу, відрубавши кабіну екіпажу. Зруйнований Л-2071 впав першим, його  палаючі фрагменти потрапили на проспект і приватні споруди. Екіпаж літака Л-1360, намагаючись компенсувати наростаючий правий крен, деякий час утримував літак в повітрі. Але все було марно: правої консолі крила з елероном у літака не було, і, охоплений полум'ям, втративши керування, але все ще з працюючим двигуном, літак перейшов у пікірування і врізався в триповерховий будинок № 27 на вулиці Совській. Уламки лайнерів розкидало в радіусі 300 метрів. Частково або повністю було зруйновано чотири будинки та три сараї. 

  Годинник показував 20:02.

  В авіатрощі загинули всі дев'ять членів екіпажів обох літаків. На землі загинуло шестеро людей, 11 отримали тяжкі поранення та 12 – легкі. 

  Встановлено, що основними  причинами  катастрофи були  помилка диспетчерської служби та грубі порушення інструкції з боку льотної служби 86-го авіазагону, пілоти яких керували обома літаками.

  Загиблих пілотів поховали на закритому Солом'янському цвинтарі столиці України, де стоїть єдиний у всьому Києві монумент жертвам повітряної катастрофи. Хрест спорудили у вигляді гвинта літака Іл-14, із закріпленим на ньому залізним вінком. 

Немає коментарів:

Дописати коментар