17 серпня 1957 року, завершуючи вантажний рейс Софія – Київ, літак ІЛ-14М, СРСР Л-2071 о 19:45 увійшов у район летовища «Жуляни». Екіпаж доповів розрахунковий час входження у коло та попросив увімкнути систему СП-50 для заходу на посадку «під шторкою» (із заштореним склом пілотських кабін), відпрацьовуючи посадку «по приладах», в умовах нульової видимості і повністю покладаючись на повідомлення із «землі». Після цього , коли розрахунковий час входження Л-2071 у велике коло було вичерпано, диспетчер не встановив з ним зв’язок та протягом останніх 17-ти хвилин польоту (за регламентом не більше 5-ти хвилин), він жодного разу не уточнив його місцезнаходження.
О 19:45 для
виконання тренувальних польотів також «під
шторкою», здійснив зліт літак Іл-14Г, СРСР Л-1360. При цьому його екіпаж не
отримав від диспетчера попередження про підхід Л-2071. Здійснивши політ по колу,
екіпаж Л-1360 отримавши дозвіл на посадку, вивів літак на
передпосадкову пряму.
В цей час Л-2071, виконуючи розворот для виходу в створ злітно-посадкової смуги,
підлетів впритул під фюзеляж Л-1360.
Помітивши несподівано прямо перед собою літак, екіпаж Л-1360 енергійним
правим розворотом з набором висоти намагався уникнути зіткнення, але було вже пізно. На висоті 250 м над проспектом
40-річчя Жовтня, Л-2071 своїм гвинтом розрубав крило Л-1360. Вибух паливних
баків відірвав у Л-1360 праву консоль крила, а відірваний з крила Л-2071 правий
двигун вдарив по власному фюзеляжу, відрубавши кабіну екіпажу. Зруйнований
Л-2071 впав першим, його палаючі фрагменти потрапили на проспект і
приватні споруди. Екіпаж
літака Л-1360, намагаючись компенсувати наростаючий правий крен, деякий час
утримував літак в повітрі. Але все було марно: правої консолі крила з елероном
у літака не було, і, охоплений полум'ям, втративши керування, але все ще з
працюючим двигуном, літак перейшов у пікірування і врізався в триповерховий
будинок № 27 на вулиці Совській. Уламки лайнерів розкидало в радіусі 300
метрів. Частково або повністю було зруйновано чотири будинки та три
сараї.
Годинник
показував 20:02.
В авіатрощі загинули всі дев'ять членів
екіпажів обох літаків. На землі загинуло шестеро людей, 11 отримали тяжкі
поранення та 12 – легкі.
Встановлено, що основними причинами катастрофи були помилка диспетчерської служби та грубі
порушення інструкції з боку льотної служби 86-го авіазагону, пілоти яких
керували обома літаками.
Загиблих пілотів поховали на закритому Солом'янському цвинтарі столиці України, де стоїть єдиний у всьому Києві монумент жертвам повітряної катастрофи. Хрест спорудили у вигляді гвинта літака Іл-14, із закріпленим на ньому залізним вінком.
Немає коментарів:
Дописати коментар